Kantoorhulpmiddelen
Inleiding
Wanneer je op het bureau van een receptioniste kijkt, zie je er allerlei dingen liggen. Je ziet bijvoorbeeld papier, pennen, een perforator, een nietmachinge, mappen , een brievenstandaard en vele andere dingen.
Kantoorhulpmiddelen
Dingen en apparaten die het werken voor een receptionist makkelijker maken noemen we kantoorhulpmiddelen. Kantoorhulpmiddelen kun je in groepen verdelen. Zo heb je bijvoorbeeld de groep schrijfwaren, de groep kantoorartikelen, de grope archiveren en de groep apparaten. Hierdonder zie je enkele kantoorhulpmiddelen die veel gebruikt worden en waarvoor zij gebruikt worden. Er zijn natuurlijk veel meer van deze hulpmiddelen.
Schrijfwaren
Kantoorarikelen
zelfinktende stempel Voor het afdrukken van woorden, cijfers of tekens die vaak voorkomen.
Tweegaats perforator Voor het maken van gaten in papier zoedat ze netjes o[geborgen kunnen worden in een map.
paperclips Voor het tijdelijk (niet voor altijd) aan elkaar vastmaken van papieren.
Nieumachine Om voor lange tijd papieren aan elkaar vast te maken.
Zelfinktende stempel Perforator
Paperclips Nietmachine
Archiveren
Cd-rom Voor het opbergen van gegevens van de computer.
Ordner Voor het opbergen van papieren die bewaard moeten worden.
Apparaten
Fax Voor het versturen en ontvangen van allerlei berichten via de telefoonlijn.
Papiervernietiger Het vernietigen van belangrijke papieren.
Labelmaker Voor het maken van labels op bijvoorbeeld ordners.
Kopieerapparaat Voor het maken van kopieën
Dicteerapparaat Voor het inspreken van tekst. De tekst wordt door een ander uitgetypt.
Frankeerapparaat Voor het frankeren van brieven van pakjes.
Maak jouw eigen website met JouwWeb