Werkzaamheden & Eisen

Werkzaamheden

De werkzaamheden van een receptiemedewerker of receptionist kunnen per bedrijf erg verschillen.

De receptiemedewerker bij een bedrijf kan de volgende werkzaamheden doen:

  • Telefoon opnemen en gesprekken doorverbinden
  • Bezoekers ontvangen
  • Informatie geven aan mensen die langskomen of opbellen
  • Afsprakenagenda bijhouden van diverse medewerkers
  • Binnenkomende en uitgaande post verwerken.
  • Kopieerapparaat en fax beheren
  • Brieven en verslagen typen
  • Belangrijke stukken in het archief opbergen.

 

Eisen

Een klant die opbelt of op bezoek komt heeft eerst te maken met de receptiemedewerker. Daarom wordt deze medewerker ook wel ‘het visitekaartje’ van het bedrijf genoemd.

Een receptiemedewerker moet aan bepaalde eisen volden. Hieronder lees je er een paar:

  • Altijd vriendelijke en beleefd zijn
  • Er verzorgd uitzien
  • Precies en nauwkeurig kunnen werken
  • Duidelijk verstaanbaar en netjes kunnen spreken
  • Netjes en leesbaar kunnen schrijven
  • Zelfstandig kunnen werken.